Bahçenin Ilk Mahsulu

İstanbul'da olduğum yıllar boyunca en büyük özlemlerimden biriydi bahçe. Ufak bir alan da olsa, elimin altında bir parça toprak olsun - tohumdan bir şeyler ekeyim, ilgileneyim, ürün verdiklerini göreyim. Ne mutlu ki bu dileğim naçizane gerçekleşti bu aralar.

Evin ufak bir bahçesi var. Kış başlarken yabani otlardan iyice arındırmıştık. Ardından baharla beraber toprakla ilgilenerek bir sürü şey ektik; turp, havuç, çok sevdiğimiz ayçiçeği, kekik... Toprak yetmedi saksılarca, yoğurt kaplarınca ektik. Bir de komşunun güzel gülleri bize misafir olunca... 


Hollanda'da klasik bir turp cinsi var; böyle minik minik, demet şeklinde satıyorlar. O bitkinin tohumundan ekmiştik işte. Çıkacağı, toprakta belireceği günü merakla bekledim. Ve geldi sonunda... Olağanüstü bir mutluluk, resmen sihirli bir olay! Klasik ama, gerçekten toprağa kuru bir tohum atıyorsunuz, size meyve sebze çıkarıyor! İnsanın ruhunu müthiş besleyen bir şey...


Oysa pek de bir şeye benzemeyen, kupkuru, minicik bir tohum atmıştık sadece bu toprağa... Mucize arayan bir şeyler ekip izlesin yeter.



Bir diğer güzel yanı da "gözlerinizin önünde yoktan var edilmiş" ürünlerinizi masanızda görmek oluyor elbette. Turpun tadı da pek güzel, pek hakikiydi. Bir part daha var şimdi, onlar biraz ufak diye toplamadım henüz. Bir haftaya kalmaz onları da toplar, salataları şenlendiririm herhalde.

 

Ve yine burayla ilgili en çok sevdiğim şeylerden biri, doğasının çok canlı olması. Pek yakında güzeller güzeli bir kelebek olacak bu arkadaş her gün civar yapraklarda dolaşıyor, bana da izleyip sohbet etmesi kalıyor. Bulunduğu bitkinin yapraklarını kıtır kıtır yiyor her gün, yesin de kelebek olsun. :)


Geçenlerde bahsetmiştim galiba, bir de bahçeye bir zeytin ağacı aldım. İtalya'dan getirmişler büyük bir markete, çok mutlu ediyor beni. Büyükçe bir saksıya taşıdık, kışın salonda bakacağım bebek misali. :) Buraların kışı dondurmasın yavrucuğumu. Zeytin verir mi? Beklentim yok, lakin yapraklarının şekli şemali yeter.

Ara ara bahçeden haberlerle, ürünlerle görüşmek üzere diyelim.

Çok geç olmadan basacak bir toprak bulun; toprak olmayan yerden kendinizi kurtarın, göze alın, feda edin, ama o toprağı bulun... Selamlar.

*

Yorumlar

  1. Bir şeyler ekip mahsulünü almak çok keyifli bir şey. Toprak iyidir:)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle... Ben de balkonda saksıya ektim ama daha mahsulümüz yok mis gibi çiçekleri var, domates kokuyor ya o yemyeşil yaprakları, bu bile mutluluk sebebi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, özellikle o domates kokusu mis gibi. :) Balkonda saksılardaki bitkileri de çok seviyorum, donatmak lazım taze taze. Biber falan da çıkıyor, illa bahçe lazım değil ki. Bugüne dek ne biberler çilekler çıktı o balkonlarda. :) Yeter ki insanın hevesi olsun...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar