Hollandalı Aşçı'dan Yumurta Salatası

Çalıştığım yerin güzel bir restoranı var. Baya çeşitli salatalar, mezeler vesaire çıkarıyorlar her gün. Bir de mekan Hollanda olunca bazı bazı daha önce hiç görmediğim, veya karıştırmayı hiç düşünmediğim malzemelerle yapılmış tatlarla tanışmak da çok keyifli oluyor.

Birkaç gün önce ufak bir tabakta sarı bir meze vardı. Sarı rengi hardaldan aldığını düşündüm tatmadan, lakin hiç hardal tadı yoktu. Sonradan fark ettim ki yumurtaymış, o an o kadar beğendim ki tadını, koştum aşçıya sordum. O yüzden bizzat kendi tarifini vereceğim. Basit olmasına basit, lakin daha önce düşünmediğim bir şekilde yapmış adam, iki gün boyunca herkese bu yumurta salatasını anlattım.

Malzemeler de çok basit:

5 yumurta
3-4 yemek kaşığı mayonez
Ufak bir parça soyulmuş salatalık
Tuz, Karabiber



İlk adım olarak, salatalığı soyduktan sonra elimizden geldiğince ufak ufak keselim.


İkinci adım olarak yumurtaları beyaz ve sarı olarak ayıralım.


Yumurtanın beyazını da ufak ufak keselim sonra, hafif ince uzun formatta olursa iyi olur.


Ve tarifin asıl püf noktası geliyor! Ayırdığımız yumurta sarılarıyla mayonezi iyice karıştıracağız. Salatanın sarılığı da tamamen buradan gelecek. Ben önce biraz çatalla ezip, ardından mikserin düşük hızında karıştırdım iyice. Tuz ve karabiberi de bu esnada ekleyebilirsiniz.



Kremamsı kıvama gelmiş yumurta sarısı ve mayonez karışımına, ufak ufak kestiğimiz salatalık ve yumurta beyazlarını ilave ediyoruz son olarak. Ardından çok çok iyi karıştırmayı da unutmuyoruz.


İşte bu kadar! Özellikle kahvaltı sofralarına çeşit olarak, veya bir akşam yemeğine meze olarak hazırlanabilir.



Bu arada, ofiste restoranın mutfağı açık mutfak şeklinde, aşçıları vesaire görüyorsunuz yani. Tarifi sormaya gittiğimde, çok beğendiğimi söyledim ısrarla ve adam o kadaaar mutlu oldu ki! Böyle yüzünde bir mutluluk ve gururla cevap verdi. Sonra iyi ki dedim söylemişim, evde siz biz bile yemek yaptığımızda beğenilsin-söylensin istiyoruz. O hoş takdiri iş başında almak ayrı güzeldir dedim, bir not oldu aklıma bu.

İşte bugün de böyledir, görüşmek üzere!

Melis


Yorumlar

Popüler Yayınlar