Hiç böyle bir brokoli gördünüz mü?

Ben bu bitkiyle ilk kez Hollanda'da tanıştım.

Görüntüsü ve "Romanesco Brokolisi" adıyla anılması sebebiyle ben daha çok brokoliye benzetiyorum, lakin Türkçe'de "piramit karnabahar" da deniyor. Hollandaca ismi ise Romanesco bloemkool. 

16. yüzyılda İtalya'da yaygınlaşmış bu sebzenin baktıkça hayran kalınan bir yapısı var ve okuduğum bir metinde tepeden başlayarak aşağı doğru dönen spirallerinin matematik olarak da orantılı olduğunu okudum. Tüm bu sebeplerin bir araya gelmesiyle, bu bitki bana hiç "yenebilecek" bir şey gibi gelmiyordu ısrarla. :) Brokoliye göre biraz daha tatlı ve haafif bir tadı varmış, lakin aşağı yukarı aynı kıvamda-tatta olurmuş.

Aşağıdaki fotoğrafı Hollanda'da bir halk pazarında çekmiştim; marketlerde de oldukça kolay bulunuyor ve çok sıkı bir yapısı, pırıl pırıl yeşil bir rengi var. 

Lif yönünden çok zengin olan ve C ile K vitamini, kalsiyum ve demir bakımından zengin olan bu sebze yakında mutfağıma girecek sanırım, zira bu göz alıcı şekliyle sıradışı yemeklere yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Bu arada yararları yazdıklarımla sınırlı değil; aynı zamanda çok iyi bir antioksidan ve bedene daha nice özelliği, yararı bulunuyor.

Sanırım çok kısa bir zaman içinde, Melerence'de bu "tasarım harikası" brokoli ile hazırlanmış bir tarif göreceksiniz. Yeni şeyler keşfetmenin tadı pek güzel. :)

*

Yorumlar

Popüler Yayınlar