Türkçe olsa asla dinlemeyeceğim, Yunanca'da bayıldığım şarkılar... #2

Bir süre önce bu yazının ilkini yazmış, aynı stiller ve sözler Türkçe bir şarkıda olsa dinlememin mümkün olmadığı ama Yunanca'da pek sevdiğim şarkılardan birkaç örnek vermiştim. İşte aynı durumda olduğum 5 şarkı daha geliyor...


1. Master Tempo ft Xristos Menidiatis - Xamos Tha Ginei
Bu şarkıyı uzun zamandır dinliyorum ve çok güzel bir enerji veriyor bana. Ama gelin görün ki en sakıncalı şeylerden biri var içinde: Yunan rap müziği! Mümkün değil yakıştıramıyorum Yunanca'ya rapi. Alışmadığımdan da olabilir ama yok, bu dile rap olmuyor kanımca. Ayrıca şarkıda "Evinin altına geleceğim ve seni ondan alacağım, seni benim gibi sevmiyor ki - ne arıyorsun onun kollarında?" falan diyor. Ama dinliyoruz napalım. :)


2. Nikos Vertis - Ena Psema
Nikos Vertis pek meşhurdur, "yakışıklı - güzel sesli Yunan sanatçı" olarak ünlüdür. Biraz fantezi müzik takılıyor ama sesi güzeldir cidden, ağır da adamdır, öyle ortalıkta çok görünmez. Derken, bu şarkısının adı "Bir Yalan". Baya drama ama söylemesi çok keyifli, böyle damardan hani. :)




3. Pantelis Pantelidis - Na Sou Pw
Sanırım bu listelerde hep bir Pantelidis şarkısı olacak. Bu şarkı da çok keyifli, beni mutlu eden parçalardan biri. Sözlerinde "Kayboluyorum kayboluyorum, seni seviyorum bebeğim ama öyle hissediyorum, kayboluyorum." falan diyor. Ayrıca bu yılın başında vefat ettiğini düşünürsek, şarkının başında "Sanırım Tanrı benim için en iyisini sona saklamış." demesi de iç acıtmıyor değil. 


4. Glykeria - Mi Perimeneis Pia
Geleneksel Yunan Rembetika şarkılarının kraliçesi Glykeria'dan, "Beni Bekleme Artık" isimli parça. Yine çok keyifli ama melodiler ve sözler gereği Türkçe'de takıp dinlemeyeceğimi düşündüğüm bir şarkı. Der ki "Beni bekleme artık, her şey bitti; dudakların bana ihanet ettiğine göre." Oy.


5. Dimitris Karadimos - Pareksigisi (Efages Porta)
Diğer bir sesini beğendiğim - yeni nesil arkadaşlardan Karadimos. Şarkıyı baya seviyorum son zamanlarda, stres atmaya yardım ediyor söylerken. :) Lakin gelin görün ki sözlerde "Bir yanlış anlaşılma oldu, ben seni hiç sevmedim. Bak sana Yunanca konuşuyorum, kapıyı yüzüne yedin!" gibi şeyler diyor. :)) O zaman bunu da dinlemeye devam madem.


*


Yorumlar

  1. Senin "Merhaba ben Melis, bu yazıyı okuyorsanız bugün de ölmediniz.." diye başlayan bir girizgahın vardı,duruyor mu hala bakmadım. Pantelidis'i gördükçe o yazının olduğu yere bir de onun fotoğrafını yapıştırasım geliyor. Hayatın ne boş ve ne günlük,uçucu bir şey olduğunu bu adamın şarkılarını dinledikçe farkediyorum resmen..Sonra yine unutuyorum ama insanoğlu böyle bir varlık. Çok alakasız bir meslek dalından şarkıcılığa geç, utube'tan ünlü ol, kısacık zamanda bu kadar sevil,iyi para kazan,sonra 32 yaşında bir kazada şak diye öl..Ne boş hayat. Bir de şarkı sözlerine,katıldığı programlara bakıyorum da ne ağır,oturaklı,efendi ve duygu dolu bir adam korkutucu görüntüsünün tam aksine.Ay yine üzüldüm,sunodeuomai çalıyor :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar