Taze biberiye topladım, çayını yaptım, kokladım...

Ne kadan da edebi bir başlık mı olmuştu. :)

Evet efendim, işin özeti böyle. 

Uzun zamandır biberiye (rosemary) bitkisine karşı garip bir sevgi var bünyemde. İnanılmaz huzur veriyor; hem koklaması, hem çayı, hem baharat hali, hem tazeden yemeğe katması. Geçenlerde ofise giden yola böyle çalı halinde koccca bir biberiye bitkisi ekilmiş olduğunu fark edince, ziyadesiyle gözüm dönmedi değil. Böylece her sabah işe gelirken az az (ç)almaya başladım. Hem çayını yaptım, hem biraz suyun içine koyup masama yerleştirdim. Nasıl güzel bir huzur veriyor sormayın gitsin. Bu huzurdan doğru elbet pek ferah fotoğraflar çıktı ortaya...



Çayını yapmak için de bitkiyi güzelce yıkayıp sıcak suya attım. Üzerini bir tabakla kapatıp bekledim, iyice rengini, aromasını salınca da bir güzel içtim. :) Türlü türlü faydaları var, her ne kadar şehir içinde yetişen bitki doğalıyla bir olmasa da.


Sıcak suyla birleşince hemen o güzel aromasını vermeye başlayacak biberiyeniz, bu noktada kurudan ziyade taze olması daha iyi olur tabii. Rengi de böyle olacak aşağı yukarı.


Bu da böyle küçük bir mutluluk olsun efendim.
Tavsiyelerimle...

*


Yorumlar

Popüler Yayınlar