Hollanda'nın Masalsı Manolyaları

Bundan yaklaşık 2 sene önce Hollanda'da okuduğum dönemde tanışmıştım bu masalsı çiçeklerle. O zaman bu bitkinin isminin şarkılardan sıkça duyduğum "manolya" olduğunu bilmiyordum; lakin görür görmez hayran kalmış, hatta eski bir postta "Bu çiçeğin adını bilmiyorum ama ismi ismim olsun isterdim." demiştim. Sonradan öğrendim manolya olduğunu, "en sevdiğim çiçek" olarak yerini aldı yaşamımda. 

Derken yine bir bahar, yine Hollanda'nın devasa cennet çiçekleri - manolyalar açmış. Öyle güzel bir görüntü, öyle mis gibi bir koku ki aşka düşmemek elde değil. 


Uzaktan bir ayrı güzel ama, yakından tam bir tablo bu güzel manolyalar.


Bir ağaç dalında böylesi büyük çiçekler görmek çok hoş bir his.




Devasa çiçekleriyle cennet gibi kokuyor bu güzeller. Öğrendiğim kadarıyla çiçeği en büyük olan ağaç da manolya imiş.





Bu arada, bu fotoğraflar Hollanda'nın rüya kasabası Giethoorn'dan. 

En kısa zamanda buraya dair de bir yazı gelecek; zira rengarenk bir masalın içine düşeceksiniz. Bu yol olmayan - ulaşımın sadece kanallarla sağlandığı Hollanda köyünü adımlarken, "gördüğüne inanamamak" neymiş onu anladım. Ne demek istediğimi daha iyi anlamanız için Giethoorn'da çektiğimiz şu fotoğrafı iliştiriyorum:



Yazının başında bahsettiğim eski post da burada.

Görüşmek üzere,
Melis

Yorumlar

  1. Yayınının akabinde köyü yerel ağda arattım ve muhteşem manzaralar gördüm. "Kalabalık gruplara ev sahipliği yapıyor mudur?" diye bencil bir soru düştü aklıma. İlgili devam yazını merakla beklediğimi de iliştirip, selamlar sunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de çok keşfedilmiş bir yer değil bildiğim kadarıyla; fakat çok turistsiz bir yer de değil hani, Avrupa'da ünlüce bir köy. Gerçi biz gittiğimizde tam bir Dutch havası vardı, öyle sessiz sakin bir gündü. Velhasıl bence kalabalığı da kaldırır. :) Gün bitmeden yazma niyetindeyim, zira fotoğraflar yağlı boya tabloları andırıyor.

      Sil
  2. Merhabalar güzel bir yazı olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar