Yazın çay içmek mi?

"Çay harareti alır!" mı? 

Yoksa Türkiye'nin en yoğun ürettiği ürünlerden biri olan çay, yaz sıcaklarında içilmeyecek diye ortaya atılan bir marketing projesi mi?

Açıkçası uzun yıllardır profesyonel çay içiciyim, ama bu sorunun cevabını hala bulamadım. Tek söyleyebileceğim "Vallahi aldı harareti." diye hiç hissetmediğim ama 40 derecede bir elimde kağıttan yelpaze, çay içmeye devam ettiğim.


Yunanistan'da çay kültürü pek yoktur; içildiğinde de sallama çay içilir. Yunanistan'ın olayı kahvedir, zaten yaz aylarının bir numaralı içeceği de buzlu frappe malum. 

Bir defa Yunanistan'dayken çay içmek isteyince şunu duymuştum: "Neden, grip mi oldun?" (??!)

Bir diğer sefer de, Yunan bir arkadaşımla bir yaz İstanbul'da otururken, ben farketmeden "Ay çok sıcak!" diye diye, bir elimde çay, kendimi zorlaya zorlaya kupayı götürüyorum. Bizimki hayretler içinde; gözünü dikmiş bana bakıyor. Zaten çay sipariş edince de açılmıştı bir gözleri, anlam veremiyor çocuğum. Ben de öyle farkettim "biraz garip olduğumuzu" bu konuda. "Yazın çay içilir mi?!" dedi, "Bir yandan da sıcaktan bayılıyorsun!"

Bizim iş bu karikatür gibi olmuş; bir yandan ağlarken sıcaktan, diğer yandan çaya devam. J


Ben üniversite sınavı döneminde alıştım çay işine, sonra da duygusal bir bağımız oluştu malum. Bugün de hava İstanbul'da ÇOK sıcak, yine bu yazıyı elimde bir koca kupa çayla yazıyorum. Aslında demirim oldukça düşük benim, çayın besinlerdeki demiri bağladığı malum. "Azaltsam" iyi olacak ama, gerçekten özellikle sabah erkenden ve akşam şöyle bir oturunca çay içmezsem, garip bir eksiklik oluyor içimde. 

İşte bugün de böyle çılgın bir sıcak var İstanbul'da dediğim gibi, kendimi yine çay içerken bulunca "çayın harareti alma" işine kızdım galiba rahatlamak için, oradan buralara geldik. Kısacası, farketmesek de toplum olarak baya abartmışız bu işi. Bir okumak lazım ama, demire dikkat ettikçe, seviyorsanız için bence. J

*



Yorumlar

  1. Babamın da sürekli söylediği şey, "Çay asıl yazın içilir."
    Ne yaz ne de kış çay içemiyorum.. Kahveciyim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben üst üste kahve içemiyorum, çayı da şekersiz içtiğim için artık 10-15'e yolu oluyor rahatça. :)

      Sil
  2. Bende baya baya seviyorum hatta tiryakisi diye bile nitelendirebilirim kendimi. Hatta hiç unutmam bir keresinde babamla iftardan çıkmıştık ve kuplu bardaktan 15 bardak çay icmisligimiz vardır o sicakta :D biz Türklere özel bir yetenek sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, dışarıdan bakınca hiç "mantıklı" değil zira.:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar