Çok fena taktığım Yunanca şarkı...

Yunanca şarkılara dair geniş bir yelpazem olduğu konusunda mütevazı olmasam olur mu? :) Bir devamlı dinlediklerim var, bir de arada bir bazı şarkılarına taktıklarım. İşte bunlardan biri de bu adam, Pantelis Pantelidis ('Pandelis Pandelidis' diye okunuyor). Çok uzun zaman önce değil, internete yüklediği şarkılarıyla tanınıp oldukça ünlü oldu Yunanistan'da. Ben de sesini çok seviyorum; bu şarkısını ayrıca seviyorum.

Şarkıda bir hikaye var, Türkçe'ye çevirince daha şebelek olacak diye korkuyorum ama olsun. Arkadaş barda eski kız arkadaşını görüyor, kız geliyor, tam davranıyor sarılayım kıza diye, kız "Biriyle beraberim." diyor. Bu şarkının adı zaten ama "Sinodevome" tam tam tam Türkçesi ile "eşlik ediliyorum" demek. Biri bana eşlik ediyor burada, diyor yani. 



Nakaratı şöyle çevirebiliriz:

Συνοδεύομαι μου λες και εγώ παιδεύομαι : Biriyle birlikteyim, diyorsun bana ve dertleniyorum.

να ξέρεις πόσο χαίρομαι που το ζήσα μαζί σου και αυτό: Bunu da seninle 

yaşadığım için çok mutlu oldum haberin olsun(!)

Συνοδεύομαι μου λες και εγώ παιδεύομαι, για μένα μόνο ντρέπομαι που

ενόχλησα τον έρωτα σου αυτό.. : Biriyle birlikteyim, diyorsun bana ve 

dertleniyorum, aşkınızı rahatsız ettiğim için kendimden utanıyorum.

*

Dangoz çeviri için kusura bakmayınız, Türkçe'ye ancak bu kadar dönüyor, bu toparlanmış hali. :D Dinleyiin, takılın, anlamasanız da söyleyiin...

*


Yorumlar

  1. Αλήθεια Μελίς; Σου αρέσει ο Παντελής Παντελίδης;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Γενικά ναι. Αλλά ειδικά κόλλησα με αυτό το τραγούδι του. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar