Deniz Börülcesi

Ben küçüktüm, İzmir'den İstanbul'a taşındığımız ilk günler... Annemle pazara gittik, deniz börülcesi satan bir adam bulduk. Annem ile aralarında şu diyalog geçti:


Annem: Ne kadar deniz börülcesi?
Satıcı: 1 lira abla.
Annem: 4 tanesi mi?
Satıcı: Abla siz nereden geldiniz?
Annem: ??!

İzmir’in o taze otlarla dolu, leziz, ucuz halk pazarlarından İstanbul’a “düşüş” maalesef az çok uzaklaştırdı bizi bu güzel lezzetlerden. Fakat benim için deniz börülcesi İzmir demek, çocukluğum, deniz kokulu mavi günlerim demek. Bu nedenle hazırlamak da, yemek de, o güzel tadı da beni ayrıca mutlu eder.
Geçtiğimiz günlerde bir İstanbul halk pazarında buldum deniz börülcesi, bir demet aldım meze niyetine. Genelde bu mezeyi zeytinyağı, limon, sarımsak ile yapar biiir güzel yerler, bu klasik hazırlanıştır hani. Fakat bir diğer leziz versiyonu ise yoğurtlu olanıdır ki, bu da müthiş olur. Ben bu defa yoğurtlu yaptım; malum, yoğurt, keyfinize göre sarımsak ve azıcık kırmızı biber üstüne… Tuz derseniz; deniz börülcesinin kendinden çoktur tuzu,ekstra tuz istemez.
Öncelikle bir konuya açıklık getirelim; deniz börülcesi denizde yetişmiyor arkadaşlar üzgünüm. :)) Kendisi neredeyse kurak topraklarda yetişen, ıspanakgillerden bir bitki. Önce deniz börülcesinin nerede yetiştiğine bir örnek görsel verelim, sonra tarifin adımlarına bakalım.

İşte deniz börülcesinin yetiştiği alandan bir fotoğraf…


Şu an ise İstanbul’da bu çelimsiz demet 2 lira, teşekkürler.



Deniz börülcesini temizleyip sıcak suya atarsınız; pişerken biraz “enteresan” kokar ama normaldir, hafif ağırdır kokusu ama tadına hiç yansımaz bu.



Deniz börülcesi nasıl ayıklanır derseniz, pek kolay. Şöyle bir 20-30 dakika kaynayan suda pişen bitkiyi önce biraz soğuk suya tutarız, sonra dalları diplerinden itince, böyle kaydırarak fırt diye çıkıverir yeşil kısmı.



Soyulmuş dallar ise böyle görünecek, biz salatada yeşil kısmı kullanacağız haliyle. Biraz zahmetli bir iştir ama, değeceğine şüphe yok. :)



Vee mutlu son! Süzme yoğurtla da hazırlanabilir ama, ben bu versiyonda normal yoğurt için kullanacağım oyumu. Hafif sulu oluşu yakışıyor bence; afiyet olsun diyelim. :)


*

Yorumlar

  1. Hımm çok severim ben yahu:))
    Deniz börülcesiyle ilgili anım çoktur. Bir Alaçatı ziyaretinde marinanın yakınında boş bir alanda uçurtma için oyalandık. Çocuklar sağda solda koştururken, aylardan temmuz, burnuma bir tanıdık bir koku geldi. Dedim ki burda bir şey kokuyor, deniz börülcesi gibi:))) Ayaklarımızla üzerine bastığımız tüm yer deniz börülcesi kaplıydı:))) Epey toplayıp eve öyle döndük:)
    Toprakta yetişir ama öyle çok kurak değildir aslında yetiştiği yer, yine yakınlarında deniz, göl vs. vardır.
    Bir gün burda yaşayan Alman tanıdıklardan biri pazarda bulmuş ve restoranda yiyip beğendiği için alıp eve getirmiş. Haşlamış ama ayıklamak aklına gelmemiş:)) Bana sonradan anlattı, hiç yiyememişler tabii:))) Sonra bir gün birlikte yaptık, öğrendi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayıklamadan yenişi gözümün önüne geldi de... :)) Ne müthişmiş, öyle toplanacak yer bulsak herhalde tarlayı kuruturduk! :) İstanbul'da hem pahalı hem de pek lezzetli değil doğrusu, en kısa zamanda İzmir'den depolayacağım, mümkünse tarla bulup. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar