Bahar Laleleri

Bilindiği gibi lale ve her türlü lale figürü, Hollanda'nın en değerli simgelerinden biri. Ülkenin iklimi de tam lale yetiştirmeye göre olunca, rengarenk taze laleleri her yerde ve nispeten uygun fiyata görmek kaçınılmaz oluyor. Niye böyle bir şey diyesiniz bilmem ama ola ki "Ama laleler Osmanlı'dan gitmiş." derseniz, öncelikle bu doğru bir bilgi ve Hollandalılar da bundan haberdar şekilde kabul ediyor. Lakin, şu an ülkesel olarak lale konusunda hatrı sayılı bir atraksiyona sahip olmayışımız, iyi ki almışlar da kıymetini doğru düzgün bilmişler dedirtiyor insana. Hollandalılar doğa ve çiçeklerle kafayı bozmuş durumdalar ki, pek seviyorum.

Konuya dönersek, geçen sefer Hollanda'dan getirdiğim laleleri bir türü ekememiştim ve sonunda toprak alıp güzelce ektim soğanları. Fakat aldıktan sonra biraz beklettiğim için (biraz da değil galiba) bazıları kurumaya başlamıştı ve yaklaşık 8 tanesini seçip ekebildim iki büyük saksıya. Eylül ayından marta dek en iyi sezonu lale soğanı ekiminin; dilerim çiçeklendiği günleri de görürüm. 


İki paket lalem vardı; çiçek toprağı da alıp paketlerin arkasındaki bilgilere göre dikkatle ektim soğanları. Bir de hepsinden önce birkaç bilgi okudum lale ne sever ne ister diye...


Ardından soğanları ektim, güzelce de suladım; şimdi sıra geldi beklemeye. :) Dilerim çıkarlar da paylaşırım sizinle güzelliklerini. Gerçi her şey bir yana, ekme süreci bile büyük huzur veriyor...


*

Yorumlar

Popüler Yayınlar