Biberiye Bitkisi, Yağı, Çayı ve Faydaları

Neden olduğunu hiç anlayamadım ama, biberiye bitkisine karşı bir zaafım var. Hem taze olarak, hem çayı, hem yağı bana garip bir mutluluk veriyor. 

Geçtiğimiz günlerde aktardan bir miktar kuru biberiye aldım çay yapmak için. Kilosu 25 lira olan bu güzel kokulu bitkinin yararlarını net olarak görmek mümkün. Size biraz çayından, nasıl demlendiğinden ve yararlarından bahsetmek istedim.

Biberiye gerçekten mucizevi bir bitki.

Hazmı kolaylaştırıyor, kansızlığa ve sarılığa iyi geldiği söyleniyor, yağ olarak sürüldüğünde romatizmal ağrılara iyi geliyor, sindirime faydalı olduğu için zayıflamak isteyenlere de iyi bir alternatif olarak çıkıyor karşımıza. 

Bunun yanında ülser, kolit ve yüksek tansiyon hastalarının kullanmaması öneriliyor.

Diğer bir enteresan nokta ise, biberiye yağının şu "viks" kremleri gibi kokması ki, içlerinde aynı maddeden bulunduğu içinmiş. Çoğu insan gün içinde yağdan koklayarak hafızasını açıkça iyi tuttuğunu söylüyor.

Gelelim demlemeye. Öncelikle hiç de az sayılmayacak, 100 gramlık bir pakete 2,5 lira gibi uygun bir fiyata sahip olmanız mümkün. Avucuma aldığım bir tatlı kaşığı kadar kuru biberiyeyi sıcak suya atıp on dakika kadar bekletiyorum.


Daha iyi ve hızlı demlenmesi için bardağın ağzını kapatıyorum veya direkt olarak küçük-porselen demliklerde demleyip, ardından süzüyorum.


Söylenenlere göre günde iki bardak içmek uygunmuş ki, kendime göre onayladığım bir miktar. Biberiyenin açık yeşil rengi ve mis gibi kokusu ile çok kısa süre içinde faydalarını görmeye başlayacağınıza eminim. Tavsiyelerimle...

*

Yorumlar

Popüler Yayınlar