Tandem: Türk-Yunan Bowling Kartalları


Daha önce şurada bahsettiğim programın devamı niteliğinde, bu defa TANDEM Türk-Yunan grubu olarak bowling oynamaya gittik. Gerçi bowling bahane; müthiş eğlenceli, bol sohbetli-gülmeli, çok güzel bir akşam oldu. Şimdi bu bowling kartallarını tanıyalım biraz ve bakalım neler neler yapmışız. :)

Öncelikle, Aggeliki'ye tekrar teşekkür ediyorum ki her buluşmada çok güzel yerler seçti bize. Burası da İstiklal Caddesi üzerinde bulunan bir bowling salonu, ismi BowlRoom. Saat 21:00'dan sonraydı sanırım, kadınlara ücretsiz ve beylere çok uygun bir fiyat sunuyorlar; her açıdan rahatlıkla önerebileceğim bir yer. 

Yunan arkadaşların kimi İstanbul'a yerleşmiş, kimi staj - kimi Erasmus için gelmiş. Zaten TANDEM programının amacı Türk-Yunan çiftler oluşturup, birbirlerine karşılıklı lisan öğretmeleri ve bundan da öte güzel arkadaşlıklar kurmaları, bu nedenle ekibimiz-sohbetlerimiz hep çok keyifliydi.


Alt fotoğraftaki yeşilli Melerence (E ama artık öhöm.), yanımda telefonla konuşan da benim tatlı eşim Popi! İnsan birkaç saat içinde bir kıza bu kadar çok ısınır mı, resmen gidecek diye bir fena oluyorum şimdiden. Popi, "Kaliopi" isminin kısaltılmışı ve "babaanneler" hariç genelde kısa isimler söyleniyor Yunanca'da. Dün de buluştuk Popi'yle, birlikte bir Türkçe-Yunanca sunum hazırlıyoruz. Uf, keşke gitmesen Popi. Neyse, back to the topic. Diğer yanımdaki şeker Evren ve Fotini, onlar da birbirlerinin çifti. :)

En alttaki fotoğrafta da bowling ayakkabıları için bir liste yaptılar, oradaki "kiz, kiz" bunu bir Yunan'ın yazdığını gösteriyor, seviyoruz. :P 


Grubumuzdaki herkes ayrı tatlı! Mesela benim şeker eşciğim Popi normalde Selanikli ama Ksanthi'de (İskeçe) son yılını okurken burada Erasmus'a gelmiş bizim okula, tabii kampüslerimiz başka. Karşımızda oturan Dimitris normalde Andros isimli bir adadan (PS. Adalı olmak ne müthiş bir ayrıcalık.) ama Atina'da politikayla ilgili bir şey okuyor, burada Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi'nde -O neydi gız :(- Erasmus yapıyor. Çoğu Dilmer'de Türkçe dersi alıyor ve az çok konuşuyorlar, hatta kimi bulsalar -para isteyen bebeler dahil- herkesle pratik yapmaya çalışıyorlar, "Ben biraz Türkçe biliyorum, Biz Yunanistanlıyız." gibi, (Me ta wraia sas paidia :D), o yüzden baya eğlenceli oluyor onlarla vakit geçirmek. Farklılıklar - aynılıklar üzerine konuşmak da ayrı güzel, insan mutlaka bir yabancı dili iyi seviyede konuşup başka kültürden insanları-kültürleri tanımalı kanımca. Müthiş bir şey.


En başta söylemem gerekeni sona sakladım: Ben bowling'den anlamıyorum bence. Çok şaşırmadım zaten de bu da böyle bir tespit olsun yani. :)) Zira her ne kadar güç gerektirip böyle hızla atınca statik gitse de, bizim ekipten birinci en miniğimiz Popi olunca, benim de teorim yıkılmış oldu. Ama hakikaten erkekler açık ara daha iyi oynuyor, bir ayak hareketleri, bir artistlikler aman aman. Pratik yapmak lazım. :)


Derken, TANDEM programının son etkinliği de böylece bitmiş oldu. Haftaya çift olarak sunumlarımızı yapacağız, konumuz da çok eğlenceli bir şey olacak bakalım. :) Uzun lafın kısası, TANDEM sadece Türkçe-Yunanca lisan becerisi geliştirmekten ziyade, çok keyifli anlar ve güzel dostluklar bırakarak bitiyor. 

Ne denir, keşke bitmeseydi. Fakat inanıyorum ki, burada kurulan güzel arkadaşlıklar Türkiye ve Yunanistan'da misafir ağırlamalarla devam edecek ileride. :)

Herkese tekrar tekrar teşekkürler, σας ευχαριστώ όλους!

Melis (Μελίνα)


Yorumlar

Popüler Yayınlar