Hollandaca Günlüğü

Selamlar,

Melerence'yi az çok takip edenler anımsayacaktır ki, bir süredir Hollandaca öğreniyorum. En başta Hollanda'ya gideceğim için başladım bu lisana, sonra Christelijke Hogeschool'da "Dutch Culture and Language" ismi altında derslerim oldu, derken artık tanıdık gelmeye başladı gözüme bu bol -gggh'lı lisan.

Lisan öğrenmeyi sever misiniz? Ben çok severim... Çok keyifli bir iş gerçekten, tabii "zorundalık" hissi yüklemezseniz kendinize. Keyif aldıkça öğrenilen her yeni şey çok mutlu ediyor insanı. Benim için bu konudaki en büyük örnek Yunanca oldu tabii; bu tecrübenin ardından Hollandaca azıcık çerez geliyor açıkçası. :) Elbette bu asla asla hafife almak demek değil, çünkü malum, dil nankör. İki gün ara verseniz uçmaya başlıyor parçalar.

Üniversitemin son yılını adım adım bitirirken, Hollandaca'ya biraz daha hız vermem gerektiğini anımsattım kendime ve bugün tekrar dört koldan sarıldım bakalım. Zaten öyle sıfırlayacak kadar bir ara vermemiştim; lakin artık "Hollandaca yaşama" evresine iyice adım attım ki en kısa zamanda iyi konuşur hale geleyim. Bu süreçte elimde birkaç kitap ve kaynak var; Türkçe-Hollandaca kaynak bulmak çok kolay değil açıkçası, benim Hollandaca dünyam şöyle:


Bu piyasadaki neredeyse tek Türkçe - Hollandaca gramer kitabı. Uzun aramalar sonra Taksim'deki Mephisto'da bulmuştum bunu. İçeriğini gayet beğeniyorum, yine size büyük bir iş düşüyor ama orası malum zaten. Konu anlatımları, alıştırmalar, örnekler derken, gayet güzel bir kaynak benim için.


Bu sözlükleri Hollanda'da bir ikinci el dükkanından aldım. İkisi için 3,20 Euro gibi şahane bir fiyat öderken, tahminen hiç kullanılmamış gibi temiz olmaları da cabası; sözlük şart zaten.


Burada ise internetten bulduğum İngilizce-Hollandaca karşılaştırmalı sıfat listem var. Arada içinden bir sayfa çekip okuya okuya geziniyorum; ne kadar çok sıfat ve fiil bilirseniz lisanı konuşmak o kadar kolay ve hızlı ilerliyor elbette.


Bir diğer çok sevdiğim kaynak ise Hollanda'daki üniversiteden kalan Dutch Culture and Language modülleri... Diyalog, alıştırma, test, "hangisi olamaz", eşleştirme ve en sonunda cevaplarıyla, çok yararlı bir kaynak oluyor bana.


Bunların dışında bir Hollandaca kelimeler kartı aldım fakat artikelleri yazmadıkları için pek kullanışlı diyemiyorum. Yine Türkiye'den bir karşılaştırmalı hikaye kitabı aldım, diyalogları çok "gerçek dildeki gibi" değil, o yüzden arada bir takılıyorum ona. Bu arada dinleme konusunu ihmal etmeyelim; telefonuma Radio 1 diye bir Hollandaca radyo indirdim ve neredeyse hiç müzik yok, devamlı konuşuyorlar. Anlasam da anlamasam da, iş güç yaparken açıyorum radyoyu ki iyiiiice sızsın beynime diye. :) Bir de Youtube'da bir şeyler izliyorum arada, Hollandaca şarkılar dinliyorum ve sevmeye çalışıyorum.

Benim Hollandaca günlüğüm böyle, Hollandaca veya herhangi başka bir yabancı dil öğreniyorsanız, soru veya tecrübelerinizi paylaşmanızdan da çok memnun olurum.

En sevdiğim Hollandaca şarkılardan biri ile,




*

Yorumlar

  1. Ne kadar guzel hollandacaya uc hafta kadar once basladim yazinizin cok faydasi oldu!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoi hoi! Ne mutlu, iyi şanslar, bol başarılar diliyorum o zaman. :) Dag!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar