#Gün93 : Yunan Mutfağı'ndan "Feta Saganaki"

Geiia!

100 Mutlu Gün'ün 93. günü de geride kalıyor bugün. Yine Yunan Mutfağı'nın olmazsa olmaz bir tadını denemek mutlu etti beni.

"Saganaki" aslında bir çeşit "pişirme şekli". Öyle ki, Yunan peyniri olan feta'nın saganakisi bulabildiğiniz gibi, karides saganaki de bulabilirsiniz Yunanistan'da. Bugün hazırladığım tat, yüzde yüz orijinal tarifler taranarak en temel olanın uygulanmış halidir; üstelik hemen hemen aynısını henüz tattım Selanik'te. Bu mezeyi, Yunanistan'da hemen her tavernada bulmanız da mümkün...

Efendiim, pek kolay, lezzetli bir iştah açıcı olan Feta Saganaki için ihtiyacınız olanlar: Yunan peyniri feta (olmadı mı, beyaz peynir olsun), kekik, un, yumurta ve zeytinyağı.

Bir iri dilim fetayı una ve yumurtaya bulayarak, zeytinyağı koyduğumuz tavada kızartıyoruz. Bu arada ben kekiği yumurtaya katarak harmanladım. Derken, fetalar altın rengini aldığı zaman, hani çok fazla ezmeden tabağa alıyoruz. Ben yine taze biberiye ve leziz Yunan zeytinleriyle süsledim tabağımı, bir de Yunanistan'ın kırmızı biberi olan "bukovo" ekledim. 


Ortaya böyle güzel, lezzetli bir mutluluk çıktı. :)


*

Yorumlar

Popüler Yayınlar