#Gün72 : Çin Kültürü'ne Dair

#Gün72 : Çin Kültürü'ne Dair

72. günde, çalıştığım şirketin Çin kültürü temalı etkinliği gerçekleşti. Güzeldi ama, ben çalışmak için oradaydım ve işin perde arkasıyla, koşturmasıyla meşguldum tüm gece.

Elbette bu mutlu olmama hiiç engel değildi; tam aksine! 

Türkiye'de yüksek lisans yapan ve aynı zamanda bir Çince öğretmeni olan tatlı mı tatlı bir kız, geleneksel kıyafetiyle gecede görevliydi. Onun yarım Türkçe'si ile sohbet ettik bol bol. "Moşi moşi" diye bir şey var mı Çince'de dedim, "O ne ya?" bakışıyla cevap verdi. Kandırıldık... 

Böyle Uzak Doğu Kültürü gibi, çok canlı kalmış kültürleri izlemekten, dinlemekten çok keyif alıyorum, bambaşka bir gezegenden geliyorlar sanki. :) Bakışları, tepkileri, vurguları farklı hayatta, hık dese keşfedilmelik. Ayrıca gece de, geleneksel bir Çin dansı olan "Aslan Dansı" da yapıldı ki, içinden çıkan çocukların nereli olduğunu ve hikayesini öğrenmek için bir başka postu mutlaka bekleyin... :) 

Derken, yorulsam, eve vardıktan beş buçuk saat sonra tekrar işe gitsem de, çok mutlu oldum bu akşam.


Bu arada etkinlik The Marmara'nın 20. katındaki bir restorandaydı ve hem aydınlıkken, hem gece olduğundaki manzara ayrı bir mutluluk sebebiydi.




*

EDİT: Moşi moşi varmış, Japonca'ymış. :-D

Yorumlar

Popüler Yayınlar