#Gün41

Gün 41 : Go for IELTS!

Lisanlarla aram iyidir. İlkokuldan üniversiteye, en iyi derslerimden biri hep İngilizce olmuştur; üstüne bir de Hollanda'da yaşayıp çok yoğun bir ders programını İngilizce olarak atlatınca, pratik konusunu da nispeten çözmüş oldum. 

Bu yıl okulum bitiyor ve master için Hollanda'ya gitmek istiyorum; gitmek istediğim üniversite, bölüm, şehrim belli. Sadece burs almalıyım ve burs & üniversite başvurularındaki en öneli kriterlerden biri IELTS sonucunuz. Ne mutlu ki, internette örnek sorulardan ipuçlarına, kendini test edebileceğiniz birçok kaynak bulunuyor. Aylardır başlayayım çalışmaya diyordum, bugün başladım bakalım. Şubat - Mart düşünüyorum sınavı, o zamana kadar iyice asılacağım... 

Sınava girmiş-girecek olanlardan tavsiyeler çok güzel olur.

Diğer IELTS adaylarına da çok çok başarılar.

#GoHard :)

*

Yorumlar

  1. Merhaba
    Umarım planladığınız hedeflerinize başarılı şekilde vararsınız.

    Ben'de uzun bir araştırma sonrası Hollanda-Amsterdam'a yerleşme kararı almiş bulunuyorum.
    Bu doğrultuda öncelik lisan öğrenmek olması gerekiyor, çünkü turizm alalinda iş hayatına başliyacağimdan dolayı bir çok anlaşma felemenkçe olacağından ve iş kadrosunun felemenkçe konuşuyor olmaları, kurulacak ekiple iyi bağlantı kurmam ve yönetmem açısından felemenkce öğrenmemi liste başı yapıyor.

    Kendi planlarımın içinde öncelikle istanbulda 3 aylik bir dil kursuna gitmeyi ve paralel olarak özel eğitmen eşliğinde günlük 8 saat dil çalışmayı hedefliyorum, Hollanda'ya varınca, 3 veya 6 aylık kurs ve yine paralel olarak özel eğitmen eşliğinde günlük 8 saat dil çalışmayı düşünüyorum.

    Bu ön bilgiden sonra sizden öğrenmek istedğim bir konu var, sizce bu plan dahilinde felemenkce'yi iyi bir seviyede öğrenebilirmiyim?
    Lisan öğrenme konusunda yetenekliyim, ama bu sürede düzgün şekilde konuşabilirmiyim sorusu karşısında kaygılarım var!
    Siz benden önce bu yolun yolcusu olmuşsunuz, bilgileriniz dahilinde önerileriniz var mı?
    Hollanda'da tanıdığınız bildiginiz dil konusunda başarılı kurumlar vaya özel çalıştırıcılar varsa lütfen benimle paylaşın.
    Şimdiden teşekkür ederim.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Ben bu tarz yoğun bir eğitim ile, gönül de verirseniz, güzelce öğrenebileceğinizi düşünüyorum. İngilizce'ye ve bazen Almanca'ya oldukça benzeyen bir dil. Tek garipliği, cümleleri çok fazla devrik şekilde kullanıyorlar ama buna da gözünüz alışıyor çalıştıkça. Ben zor bir lisan olduğunu düşünmüyorum, kendim çalışıyorum ama baya ilerledim şu an. Dilerim yeni başlangıcınızda en güzel günler, başarıları yaşarsınız. Olası durumda mail ile de ulaşabilirsiniz bana... İyi şanslar!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar