#Gün40

Gün 40 : Kemer sıkma politikasına başla... Tasarruf!

Ben ve tasarruf... Ayrı dünyaların varlıklarıyız. "-dık" yani.

Babam der ki: "Herkes para kazanır, para kazanmak zor değil. Önemli olan nasıl harcayacağını bilmek, yoksa geldiği gibi gidiverir, hiçbir şey anlamazsın."

Açıkçası özellikle kendi paranızı kazanmaya başlayınca, biraz daha iyi anlıyorsunuz bu değersiz şeyin değerini. Benim kıyafet, takı toka hastalığım yoktur; ama canım bir şey istiyorsa da kaçınmam doğrusu. Fakat  hayal-planlarım arasında biraz "büyük" istekler olduğu için böyle bir altyapı da hazırlamak istedim kendime. Elbette hayatta her şey olabilir, her zaman hazırlıklı olmak lazım diğer yandan... Çarçura son işin özü, toparlanma vakti.


Yorumlar

  1. Babanızın sözü son derece önemli bir tespit!
    Lakin para kazanmayı bilmekte pek kolay elde edilecek bir yetenek değil.
    Ben 9 yaşımdan iş hayatının içinde kendimi buluverdim, rahmetlik Babacığıma olan aşkım ve düşkünlüğümden dolayı iş çevresinde büyüdüm desem yersiz olmaz. 14 yaşıma geldiğimde babam adına ofiste iş takipi yapıyordun ve 16 yaşımda tecrübeli bir ipek halı taciri olmuştum, lakin para biriktirmeyi bir türlü başaramıyordum! :(
    Istanbula göç edince, iyice zivanadan çıktım ve 3 aylık harçlığımı bir ayda bitiri vermeye başlamıştım ki rahmetlik babacığım bastı cezayı ve kırmızı kartı gösterdi. :)
    Harçlık gitti, parami kazanmak için küçücük sermaye geldi ve okulla beraber çalışmak zorunda kaldım, o dönem 1000 dolarim gün içinde en az beş kere el değiştiriyordu, devamlı döviz kurunu takip etmek zorunda kalmıştım, zamanimin çoku kapalı çarşıda döviz alıp satmakla geçiyordu, gece ders çalışmak ve sabah erkenden Üniversitenin yolu tutmak kaderim olmuştu.
    Bir yıllık dönem sonunda 6000 dolar para biriktirmiştim ve kendi Parami kazanıyordum.
    Bu noktaya varınca rahmetlik babacığım kırmızı kartı geri çekti ve zamanimin hepsi ders çalışmak için müsait duruma gelmuşti.
    O günden sonra para nasıl biriktirilir, hangi masrafa hayır demem gerekir, nerde paraya önem vermemem gerektiğini öğrenmiştim :) ama bunu bir yıllık felaket sayılacak bir yapay kıyameti yaşayarak başarmıştım.

    Dolayısıyla, kemer sıkmak gibi bir zanaatı öğrenmeyi veya para biriktirme sanatını icra etmeyi hedefinize koymuşsanız eğer; iş hayatında olmanız gerekiyor, para kazanmak önceliğiniz olmalıdır, çok küçük dahi olsa bir sermaye yönetim sistemi kurmalısınız ve en önemlisi kendi yapay kıyametimizi yaratmalisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bravo, tam bir başarı hikayesi olmuş bu. :) Özellikle küçük yaşta bu konunun hassasiyetini öğrenmeniz çok güzel. Gerçekten tasarruf konusu çok önemli, "hangi masrafa hayır demem gerekir" cümlesinde dediğiniz gibi, sakin olup akıllı düşünmek lazım.

      Sil
    2. Bravo, tam bir başarı hikayesi olmuş bu. :) Özellikle küçük yaşta bu konunun hassasiyetini öğrenmeniz çok güzel. Gerçekten tasarruf konusu çok önemli, "hangi masrafa hayır demem gerekir" cümlesinde dediğiniz gibi, sakin olup akıllı düşünmek lazım.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar