Gün 58 : Bişenk geliyor!

Lise 3'teydim galiba. Sınıfa yeni bir kız gelecekti; adı listede var da, kendi yok. İki hafta sonra falan gelmişti. Ama gelmeden adı olay yarattı: "Bişenk". O ne ola ki? Japonca mı, nedir?

Yok canımlar, Japonca değildi, Şırnakça. :) Kürtçe "Salkım Söğüt Ağacı" demek olan bu güzel isim, şimdi bana çok tanıdık. Üniversiteyi kazanınca başka şehirlere gittik, bazen uzun süre konuşamadık; ama beş ay sonra karşıma çıksa, hiç zaman geçmemiş gibi devam eder dostluğumuz. Yanında sıkılıp ne konuşacağımı düşünmediğim, bazen sadece sustuğumuz, bazen çocuklaşıp, bazen dev yürekli çocuklar olduğumuz, nadir bir güzel insan. Hayatta onun arkadaşlığı sayesinde çok şey öğrendim. Üstelik Kürt Kültürü'nün tam ortasına düşüverdim, Bişkek'in yeğeni bana da teyze diyor ki kendi yeğenimden azıcık ayırıyorsam gözüm çıksın'lık hisler besliyorum. 

İşte efendim, bu zipidik az sonra bize geliyor, pek mutluyum. Her zamanki gibi dediği saatten ortalama iki saat sonra geliyor ama, ona da alıştırdı eşek, olsun. :) 

Bu arada Ekim sonunda tatile gidiyorum, Şırnak'a! Rota Diyarbakır, Mardin, Şırnak olacak; gerçekten hayatımda bu kadar heyecanlandığım çok az şey oldu, günleri sayıyorum! Artık bizlerden gizlenen, Şırnak'ın güzel yüzünden bahsetme vakti geldi; bu iş bana düştüğü için ise gururdan ölebilirim. 

Haydi geçsin günler; önce Selanik, sonra Şırnak. :)

Görüşürüz, şew baş baş!

*

Yorumlar

  1. Bişeng (Beşeng): Alp Er Tunga'nın babasının adı..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar