Erasmus'a Dair Notlar

Uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıya başlıyorum sonunda...

Bu yazıyı okuduğunuza göre, büyük ihtimalle ya Erasmus'a gitmeye hazırlanıyorsunuz, ya da gidebilme hayali kuruyorsunuz. Geçtiğimiz dönem Hollanda'da Erasmus yapmış biri olarak, bildiğim hemen her şeyi sizinle paylaşmak istiyorum.

Dil Sınavı: Yapabilir miyim?

Bildiğim kadarıyla hemen her üniversitede dil sınavı ve notlar büyük rol oynuyor Erasmus'a gidiş için. Hibe, yani devletten belli bir yardım almak istiyorsanız, notlarınız da nispeten iyi olması gerekiyor; tabii okulun ortalaması da çok mühim.


Ben lise yıllarından beri Erasmus'a gitmenin hayalini kurardım. İngilizce ile aram iyiydi; fakat en son İngilizce dersimi lise 2'de almıştım ve artık üniversite 3'teydim. Her ne kadar "kötü" olmasa da seviyem, "çok iyi" de değildi. 

Öncelikle üniversitede, 2. yılımda, Almanya'ya gitmek istiyordum ve o okulun dili Almanca olduğu için bir yıl boyunca Almanca çalışmayı düşünüyordum. Bu nedenle, o yıl sadece soruları görmek için İngilizce dil sınavına girdim. Sınav üç saat civarıydı ve ben bir bakınıp 1 saat sonra çıktım. Sorular kolaydan başlayıp zorlaşıyor, Türkçe açıklamalar sona doğru azalıyor. Ne "kolay" ne de "zor" diyebilirim. Ama orta seviye ve üstü demek doğru olur genel olarak. Tüm temel gramer kurallarını, önemli kavram ve kelimeleri, zamanları, çekimleri iyi bilmeniz gerekiyor. 50'den sonra geçiyorsunuz ve bildiğim kadarıyla hibe alamasanız da, okullardan birince kontenjan kalırsa kendi imkanlarınızla gidebiliyorsunuz.  

Derken, ilk girdiğim bu bir saatlik sınav maceramda, son kısımlardaki soruları-kelimeleri anlamayarak sayfaları geçtiğimi hatırlıyorum. Bu sınavdan 42 aldım ve her ne kadar hedefim diğer yıl Almanya'ya gitmek olsa da, İngilizce'ye geri dönüş yapmaya karar verdim. O dönem Yunanca çalıştığım için, yıllardır yüzüne bakmamıştım İngilizce'nin, artık hatırlama - toparlama vaktiydi benim için.

Diğer yıla dek bir gramer kitabından ünite ünite gittim, daha ciddi kelimeler öğrendim, yazdım, BBC dinledim, otobüste-yolda notlarımı okumaya devam ettim. Bu arada hedefim değişti, Erasmus'ta Hollanda'ya gitmeyi kafama koymuştum. Çok iyi araştırdım; gideceğiniz okulla sizin okulunuzun anlaşması olması gerekiyor, bu konuları bir bir öğrendim. Derken o yıl sınava tekrar girdim ve 80 puan aldım ki, bu oldukça iyi bir sonuçtu ve yeterliydi benim için, derslerim de nispeten iyiydi. 


Problemler sona ermiş, sonunda uçağımı bekler iken...
Sıkı bir çalışma ile işin özü, gerçekten yapabilirsiniz. Eğer aşk ile, çok istiyorsanız da, sıkılıp mutsuz olacağınızı sanmıyorum bu süreçte. Elbette stresli - zor zamanları olacak; fakat siz sadece yüklenerek çalışın ve sonucu hayal edin. İnanın, fazlasıyla değecek.

Dil sınavı, okul tercihleriniz, yerleştirmeler; Erasmus'a gideceğinizi öğrendiniz. İşte asıl mevzu bundan sonra başlıyor. :)

Erasmus: Bitmeyen Kağıt DünyasıBana bunu söylemişlerdi ama, bu kadar çok olacağını hayal etmemiştim. Değerli okuyucu, milyonlarca kağıt imzalatacak, sorunlarl boğuşacak, öğrenci ofisindekilerin bıkkın ve umursamaz tavırlarından dolayı saçlarınızı yolacak, ama devam edecek ve tahminen sonunda başaracaksınız. Ben Hollanda'ya gitmek istiyordum ve o yıl sistemde anlaşmamız yenilenmiş görünmediği için tercih listesinde problem oluyordu. Hollanda'daki okula ulaştım ve devam ettiğini söylediler. Fakat bizim okulumuz ısrarla "Anlaşma bitmiş." diyordu. Ana ofise gittim, hocalarla konuştum, koşturdum, herkes bittiğini söyledi. Tüm o süreci başardım ve şimdi gidemiyordum istediğim okula... Fakat yılmadım sayın okuyucu; Hollanda'daki okulla iletişime geçtim tekrar, anlattım, zorladım ve hallettiler sonunda, anlaşmanın sürdüğü ortaya çıktı. Dilekçeler, imzalar havada uçuşuyordu. 

Bu süreçte bilmeniz gereken en önemli şey: Kimsenin umrunda değilsiniz ve her şeyi kendiniz halletmelisiniz. Bu sorumluluğu almaya hazır olun. Ben Erasmus'tan döneli 1,5 ay oldu, hala eksik belge bekliyorum. Bu işin doğası böyle, siz yeter ki koşturmaya ve bu mükemmel tecrübeyi yaşamaya hazır olun.

Derken tüm bu işler halloluyor, krizler atlatılıyor ve bir şekilde gidip geliyorsunuz...

Erasmus'a gidiyorum, ya derslerdeki İngilizce'yi anlamazsam?

Anlarsınız anlarsınız... Bana böyle dediklerinde kızıyordum ama, sonradan anladım nedenini. Bir şekilde çözülüyor diliniz. Biliniz ki, Erasmus'taki hemen herkes, hocalarınız dahil, İngilizce konuşurken hata yapacak, takılacak, düşünecek. İngiltere'ye gitmiyorsanız tabii, o başka... Ama kısa zamanda algılama hızınız artacak, derslerde yardımcı olacaklardır zaten, öyle ya da böyle bu iş de halloluyor. Yine de siz elinizden geleni yapmaya, çalışmaya devam edin elbette, ama endişe de etmeyin.

Erasmus'a gitmek nasıl bir şey, bana ne kazandırır?

Erasmus, öğrencilik hayatınızda yaptığınız en güzel şey olacak. 


Hollanda ile ilk tanışmamız. :)
Bambaşka bir kültürde, ülkede aylarca yaşayacak, tek başınıza ayakta kalmayı daha iyi öğrenecek, bin türlü insan tanıyacak ve büyüyeceksiniz. Bana kalırsa, gittiğiniz ülkenin dilini öğrenmeniz size büyük bir artı olacaktır. Bir lisanı kendi ülkesinde öğrenmek, belki üç kat hızlandırıyor öğrenim sürecini; bu nedenle bu fırsatı da kaçırmayın derim. Ayrıca dünyanın dört bir yanından arkadaşlarınız olacak ve bazılarıyla gerçekten dost olacaksınız. Irkın, dinin, rengin dost olmak ile aynı sisteme dahil olmadığını bir kez daha anlayacaksınız... Dünya'nın dört bir yanında sizi bekleyen bir arkadaşınız ve güzel, matrak anılarınız olacak.

Bunun yanında, sadece gezmek, "geyik yapmak" için kullanmayın bence bu zamanı. Okuduğunuz bölümün eğitimine önem verin, birikiminizi güçlendirin ve Türkiye'ye döndüğünüzde sizi bir adım öne taşıyacak şekilde çalışın, kendinizi geliştirin. 

Tüm bunların dışında Erasmus'a veya Hollanda'da yaşama dair sorularınız olursa, melerenceblog@hotmail.com adresinde yazabilirsiniz. Hollanda ile ilgili kısım için birçok post yazdım daha önce, onları da inceleyebilirsiniz aynı zamanda.

Bazı şeyler şu an size hayal gibi geliyor, biliyorum. Bana da öyle geliyordu. Hollanda'da Hollandaca'mı geliştirdim ve şimdi master için tekrar gitmeye hazırlanıyorum. İşin özü, siz çalıştığınız sürece, hepsi gerçek. 

Başarılar dilerim.

Melis





Yorumlar

Popüler Yayınlar