#Gün26 A Re Zorba!

Gün 26 : Bir yazara tutul.

Çok duyar, görürdüm bugüne kadar. Fakat adeta ilahi bir biçimde, birkaç saat içinde karşıma çıkan alıntılar, beni dışarı sürükleyip, Zorba'yı aldırıp eve getirdi. Ben bu yazara tutuldum.

O kadar içimde gizli düşünce ve yargıları ortaya döken bir adam ki, keşke tanısaydım. Bir de keşke, üç ay önce Selanik'te kitapçıda gördüğüm Zorba'yı orjinal dilinde alsaydım. Fakat olsun, okurken sürekli bu cümlenin aslı nasıldır diye düşünüp dursam da, Yunanca'sını da mutlaka alacağım. Bu adamı, bu kitabı kendi dilinden okuyabilmek ise, açıklanamaz güzellikte.

Zorba'm der ki;

"Mutluluğun, basit ve açık bir şey olup bir bardak şarap, bir kestane, kendi halinde bir mangalcık ve denizin uğultusundan başka bir şey olmadığına aklım yattı. Yalnız, bütün bunların, mutluluk olduğunu insanın anlayabilmesi için basit ve açık bir kalbe sahip olması gerekiyordu." 

"Βεβαιώθηκα πάλι πόσο η ευτυχία είναι πράγμα απλό και λιτοδίαιτο - ένα ποτήρι κρασί, ένα κάστανο, ένα φτωχικό μαγκαλάκι, η βουή της θάλασσας· τίποτα άλλο. Χρειάζεται μονάχα, για να νιώσεις πως όλα τούτα είναι ευτυχία, μια καρδιά απλή και λιτοδίαιτη." 


*


Yorumlar

Popüler Yayınlar