Hollanda'nın Kararsız Havası: Yağmur, Güneş, Dolu

Serin, sıcak, yeşil, huzurlu; biblo ülke Hollanda'dan merhaba! 

Dün inanılmaz bir hava vardı burada; yağmuru, güneşi ve dolu yağışını bir güne sığdırdık. İzmir'deki çocukluk yıllarımdan beri dolu yağdığına tanıklık etmemiştim, hani "dolu gibi dolu" diyorum.

Sabah serindi; önce hafif bir yağmur başladı, masamdan dışarı bakıp mutlu oldum, sonra işime döndüm. Ardından, aniden gelen deli gibi bir dolu yağışı ile pencereye yapıştım heyecandan. O kadar güzeldi ki! İnsan bir kere daha anlıyor; dışarı bile çıkamayız öyle bir dolu yağışında, doğa ne isterse o olur

Sabahki bu yağıştan sonra ormana yürüdüm, öğleden sonraydı. Yaklaşık iki saat sonra aniden tekrar başladı dolu, yine çok güzeldi ve bu defa doğadaydım. Hatta ilk dakikalardan sonra gerçekten takır tukur kafama gelmeye başlayınca taneler, bükülmüş bir ağacın altına sığınıp da izledim. Cennette miydim? Olası...






Gerçekten, hani çatırtı çıkararak yağıyordu dolu, uzun zamandır gördüğüm en güzel doğa hallerinden biriydi... Bu ülke mutlu ediyor beni.

Dolu durduktan sonra geri döndüm ve yavaş yavaş güneş kendini göstermeye başladı. Hoş bir serinlik vardı; fakat yine de güneş çok güzeldi. Soğuk hava ile güneş de birbirine ayrı yakışıyor, sıcak hava ile kuvvetli rüzgarın yakıştığı gibi. 

Ardından, çiçek ve kozalak toplayarak, usul usul günü bitirdim.

PS. Fotoğraftaki Melis'i bulunuz. :)




*

Yorumlar

Popüler Yayınlar