Hollanda'da Halk Pazarı

Cumartesi ve pazartesi günleri Ede'de halk pazarı kuruluyor. Pazar keşiflerini zaten seviyorum; ama bu bir Hollanda pazarıysa iki kere severim! Çünkü çok enteresan şeyler görüyorsunuz, Melerence'yi besleyecek çok şey var burada. :)

En çok merak ettiğim şeylerden biri, pazarcıların bağırıp bağırmadığıydı. Amsterdam'da da pazara gitmiştim, orası daha sakindi; fakat durumu Ede'nin daha küçük bir şehir olmasına bağlayarak, burada bağıran birkaç pazarcı amcamız vardı. Zaten genel olarak neşeli, sesi yüksek çıkan insanlar.

*

Efendiim, öncelikle pazara gidince bir pataat aldım; bildiğimiz kızarmış patates. Burada, genelde koni şeklindeki kağıtlara koyuyorlar patatesi. Seçtiğiniz sosun yanında, dilerseniz üzerine ince kıyılmış soğan da döküyorlar, oldukça güzel oluyor.



Hollanda'da pazar kurulursa, oluşacak en büyük farklardan biri de, elbette geniş çiçek standlarının varlığı. Bir de peynirciler!








Bazı ucuzcu ıvır zıvır standları gördüm; bir baktım merenda! Türkiye'de "çokokrem" neyse, Yunanistan'da da merenda odur. Buradaki krem çikolatayı beğenmemiştim, o yüzden merenda tam bir ilaç oldu. Yoğurttan peynire Hollanda'da şaşırtıcı derecede Yunan ürünü bulmak mümkün.





Daima bir dönerci var.



Daha önce şurada da bahsettiğim gibi, bu petrol gibi simsiyah şekerler her yerde. Evet, bu kez alıp denedim; yazacağım!

 




En çok eğlendiğim kısım burada! Köpeklerinize alabileceğiniz enteresan ürünler. İlk fotoğrafta "acayip" kemikler, ikinci fotoğrafta tavuk ayakları, üçüncü fotoğrafta domuz burunları!






Evet, bu fotoğraf biraz Güngören.



Geniş kasap standlarından; inek dili.



Minik turplar ve limonlar ile veda.



*


Yorumlar

Popüler Yayınlar