Engelli çocukların yüzünü güldürmek çok kolay!

Benim annem fizyoterapist. 

1989 yılında, fizyoterapistlik henüz çok bilinen bir meslek değilken, Hacettepe Üniversitesi'nden mezun olmuş ve ilk çalışma yılları hariç hep çocuklarla çalışmış. Daha doğrusu 'çalıştı', çünkü kendimi bildim bileli ben de hep işin içindeydim

Öğrencileri arasında yalnızca fiziksel engelli çocuklar da var, hem fiziksel hem zihinsel engelli olanlar da. İşin aslı, küçük yaştan beri annemin çalıştığı yerlere sıkça gittiğim için, bu güzel çocukları anlama, tanıma fırsatı bularak büyüdüm. 

Kimileri doktor hatasından, kimileri genetik sebeplerden; fakat büyük çoğunluğu akraba evliliklerinden kaynaklanan hastalıklar ile tanışmış doğar doğmaz. Yalnızca fiziksel engeli bulunan çocuklar öyle zehir gibi ki aklınız hayaliniz durur! O nasıl tatlılık, o ne düşük çene, onlar ne laflar. :)

Anneciğimin şu an çalıştığı kurumda, 1 yaşından 30 yaşına kadar, yaklaşık 300 öğrenci var. Genellikle durumu iyi olmayan ailelerin çocukları. 

Bugün oturalım, üç çiçek kızımıza şeker bilezikler yapalım dedik, acayip süslüler! O yüzden böyle rengarenk, şeker bir şeyler çıktı ortaya. :)




Fotoğrafta biraz büyük çıkmışlar, aslında avuç içi kadar hepsi. :) Dilerim bu basit ama çok çok sevgi ile yapılmış bilezikler, şeker kızların yüzünü güldürecek. İşte bu kadar kolay onların güzel yüzlerini güldürmek! 

Eğer siz de bir veya birkaç tane, gönlünüzden kopan "mutlu edici" özelliğe sahip, herhangi bir şey göndermek isterseniz, melerence@hotmail.com adresinden bana mail atabilirsiniz; ben de size bir adres veririm gönderim için. Bazı çocuklarımızın maddi durumu oldukça kötü, yağmurlu-soğuk havalarda onları daha iyi koruyacak giysiler, defter-kalem, okul çantası veya böyle süslü şeyler; her bir armağanınız onları çok mutlu edecek.

Maillerinizi beklerim.


Sevgi ve selam ile,

Melis

Yorumlar

Popüler Yayınlar