Yunanistan Vize İşlemi ve Kontrol Süreci

Klasik - kırmızı pasaport sahibiyseniz, Yunanistan'a gitmek için vize almanız gerekiyor. (Kendi pasaport tipiniz için gereken şartları ayrıca araştırınız.) Vize konusunda bilinmesi gereken en önemli şey ise, vize için konsolosluğa değil Kosmos Vize Hizmetleri isimli şirkete başvurmanız gerektiği. 

Ben üniversite öğrencisiyim. Bu yüzden, Kosmos'un sitesinden randevu aldıktan sonra (Çok önemli ve kolay bir işlem.) gerekli belgeleri öğrenerek öğrenci vizesi için başvuru yaptım. Normalde sitede online form da var; fakat ben orada, bizzat elden doldurdum başvuru formunu. 

Seyahatinizin süresine bağlı olarak Seyahat Sigortası yaptırmanız gerekiyor ve bunu Kosmos Vize Hizmetleri içerisinde de yaptırabiliyorsunuz. 0-7 günlük seyahatler için 8 Euro yani yaklaşık 20 lira ödemeniz yeterli oluyor. Vize ücreti için ise, tekrar Kosmos'un sitesine göz atabilirsiniz.

Aslında Yunanistan Konsolosluğu'nun "derdi" kısaca Yunanistan'a ve belki oradan da herhangi bir Avrupa ülkesine kaçmayacağınızı garantilemek. Bu yüzden tapu, birtakım gelir göstergeleri, gidiş-dönüş bilet fotokopisi, kalacağınız yere dair kanıtlar vb. belgeler istiyor başvuru için. Ben hem öğrenci olduğum için, hem de oradaki arkadaşım ismime davetiye gönderdiği için rahatça aldım vizemi. 

Vize için fotoğraf da istiyorlar. (Miktarı ve şartları için tekrar siteyi ziyaret ediniz.) Ben geçen yıl pasaport için çektirdiğim biyometrik fotoğraflardan götürmüş ve red cevabı almıştım. Sanırım fotoğraflar büyük geliyordu ve Kosmos'un alt katındaki ufak fotoğraf kabininde (Geçen yıl 10 liraydı ve makine 8-10 fotoğraf veriyor.) çektirdim. (Bir görevli yanınızda durup "Saçlarınızı çekin, kulaklarınız görünsün, gülmeyin." gibi sözler söylerse, gülmeme işini abartmayın. Aksi takdirde ortaya enteresan bir profil çıkabiliyor.) Bu yıl da aynı fotoğraflardan verdim başvuru için, öylece atlattık bu sefer de.

Dilerseniz vize işlenmiş pasaportunuzu kargo ile de gönderebiliyorlar (Kargo ücreti ödemesini başvuru esnasında yapıyorsunuz.); fakat ben ne olur - ne olmaz diyerek, elden almayı tercih ettim. Ayrıca, vizem hazır olduğunda SMS gönderilmesini isteyerek (+1,5 lira), son durumdan da kolayca haberdar oldum.

Bunun dışında "Yurt dışı çıkış harcı" denen 15 liralık bir ücret var ki çoğu insan bunu unutarak sınıra gidiyor.

Ben, bir gün önce bu harcı Ziraat Bankası'na yatırıp dekontu da pasaport kontrolünde yanıma alarak (Damga basıyorlar.) gittim. Bu ücreti yatırmamış olanlara da ileride bir yer gösterip ödeme yapmalarını söylüyorlardı; tabii sıradan çıkıp - ödeme yapıp tekrar en arkaya geçmeleri gerektiği için, yola çıkmadan önce harç konusunu da halletmenizi öneririm.

Sonuç olarak, şayet her şey yolunda ise; geçen yıl 2 iş gününde teslim alabildiğiniz vizenize, bu yıl 4 iş gününde kavuşuyorsunuz.


Türkiye - Yunanistan Sınırı ve Kontrol Süreci


Esasen, birkaç ayrıntı haricinde her şey geçen yılki gibi oldu. 

Önce Türk tarafında inip, sırada bekleyip yaklaşık 15 saniye süren bir kontrol işlemi yaşıyorsunuz. Dilerseniz Türkiye'nin Free Shop'unda gezip (Bu yıl da beğenmedim, oldukça ruhsuz bir mağaza.) bir şeyler bakabiliyorsunuz. 

Ardından Meriç Köprüsü'nden geçip, kırmızı-beyazdan mavi-beyaza dönen köprü demirlerini ve askerlerin el sallayışını izleyerek Yunanistan tarafına geçiyorsunuz. Oranın kontrolü çok daha iyi oluyor çünkü otobüsün kapısında bir polis bekliyor, herkes inerken bir bir pasaportunu teslim ediyor. Kontrol sonrası otobüs muavini isim isim dağıtıyor pasaportları. Dönüş yolundaysanız zaten kontrol edilirken siz Yunanistan Free Shopu'nda oluyorsunuz ki bu defa da çok beğendim. Daha önce de yazdığım gibi birtakım süre kuralları yüzünden çıktığınız ülkenin free shopuna girebiliyorsunuz. Free shop sizin için önemliyse, bu konuyu iyice araştırmanızı öneririm.

Bir de Yunanistan tarafında suratsız bir polis (Genelde güleryüzlüler.) otobüsten inmiş beklemekte olan bir Yunan adam ile bir Türk kızın valizlerini açtırıp kontrol etti. Sebebini veya bir sebebi olup olmadığını bilemiyorum ama Yunan adamı yanına çağırırken gördüğüm şey, şöyle bir bakıp eliyle "Sen gel." yaptığıydı. Bunun dışında, o kadar yolcu indi, sadece bir kişiye "Where are you going?" dedi o meşhur Yunan aksanlı İngilizce ile. Neden bir tek o adama dedi, aldığı cevap ona ne sağladı, onları bilemiyorum. 

Bir de sınırda fotoğraf çekmek yasak imiş, alttaki fotoğrafı çektikten sonra söylediler. :)


Derken, tüm bu yaşananlar, seyahatinizden sonra çok güzel anılar halinde yaşamınızda yer ediyor. Geri dönmek hafif bir hüzün bıraksa da, bu güzel insanlı güzel memleketin bıraktığı anıları aşacak kadar şiddetli olmuyor. 

Yunanistan seyahatinizde bol fotoğraf çekmenizi, mümkün olduğunca çok insanla sohbet etmenizi ve fiş - poşet - ambalaj gibi anıları atmamanızı öneririm. Güzel bir yolculuk, bol huzur dilerim!


Sevgiler,

Melis


Yorumlar

  1. Ben de öğrenciyim, vize başvurusu yaptım. Bankada 4500 lira para gösterdik, bizim inşaat şirketi var onu da gösterdim. Tüm belgeleri eksiksiz götürdüm. Booking sitesinden randevu da yaptım ama otobüs bileti falan almadık çünkü sonuca göre alacağız diye düşünüp almadık. Sonuç red cevabı aldım neden oldu anlamadım. Seyahat planını gösteren belgeler inandırıcı değildir diye belirtmişler.

    YanıtlaSil
  2. Özellikle öğrenci olmanız ve diğer şartları düşününce, sonuca şaşırdım gerçekten. Belki otobüs biletine fazla önem verdiler gidiş ve dönüşünüzü belirttiği için, mümkün olduğunca bu "kanıtları" eksiksiz tamamlamak önemli görüyorum ki... Fakat genel şartlarınız çok uygun görünüyor, bir dahaki sefer alacağınıza eminim!

    YanıtlaSil
  3. Ben de tecrübeli(!) arkadaşlar ne dediyse onu yaptım.Keşke bu yazınızı daha önceden okuyup ona göre hareket etseydim :).Cevabınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Bende öğrenci olarak başvurdum hesabımda 11bin lira para var ancak kabul edilmedi
    aileden birini sponsor göstermediğimden kaynaklandığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Verdiğiniz diğer belgeler nelerdi? Özellikle bilet ve konaklama belgelerine önem veriyorlar ama, diğer şartlarınızı da bilmek lazım. Öğrenci olup vize verilmemesi sevimsiz bir durum gerçekten...

      Sil
  5. Bilgiler için çok teşekkürler. Ayrıca fonda çalan şarkının ismini yazabilir misiniz ? Yunanca mı ?Bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ve evet, Yunanca, pek sevdiğim bir şarkı. :) "Yiannis Kotsiras - Omorfi Smirnia Mou"

      Sil
  6. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar